Lite julpynt eller?

 
Många pratar om att affärerna har börjat att julpynta tidigt i
 
år- med. Visst jag håller med.
 
Halloween, allhelgona- helgen har inte ens varit men är snart här.
 
Låt de få vara först, som det är nu så trängs julpynt tillsammans
 
med halloween saker och allahelgona saker bredvid varandra.
 
Men samtidigt kan jag förstå affärerna med. Som har julsaker
 
framme nu att de tjänar
 
inget på halloween saker eller allahelgona. Mina två äldsta barn
 
jobbar i just sådana butiker- säger att de måste börja tidigt för att
 
hinna få upp allt till jul. Men visst är det tidigt.
 
Mina barn håller med mig- det vet jag så när julen kommer är de
 
så trötta på allt vad julen heter.
 
Hur har det kunnat blivit så här?
 
Inte var det väl så här när jag var liten?
 
♥ Susanne
 
P.S Visst har jag också börjat att tänka på julen mer och mer.
 
Det enda jag har tagit fram är en plast gran på altanen för att det
 
blev så himla tomt där ute efter att pelargonerna har fått flyttat in.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0