Nytt skåp

 
Igår var ju de flesta lediga. Det var skönt att vara ledig.
 
Tog en lång sovmorgon. Sedan åkte jag och M till gymmet och
 
körde ett pass. Blev även storstädning här hemma och M satte sig
 
vid kontoret och bokförde lite.
 
Det blev lite eldning av gammalt gräs vid syren häcken med.
 
 
 
Några dagar tidigare i veckan hade jag sett på blocket,
 
att det var ett skåp till försäljning. Har letat efter ett skåp ett tag
 
nu, vill gärna göra om på altanen.
 
Hittade faktiskt ett som jag kunde tänka mig. Så min man och jag
 
åkte och tittade på det igår.
 
Det var ett gammalt skåp som behövde lite kärlek.
 
 
Vi ställde det ute på altanen och skurade det ordentligt J och jag,
 
trodde först även att jag skulle behöva måla det men det
 
behövdes inte.
 
Vilken tur för mig, då fick jag ju ännu fortare inreda det :).
 
Visste precis hur jag ville ha det.
 
 
Här ser nu hur fint det är i hörnen.
 
 
Den här skylten satt redan på skåpet.
 
Det saknas ett glas i dörren men.....
 
 
Vi satte på spets på hyll kanterna. Hittade lite gamla köks
 
handdukar med och la på hyll planen.
 
 
 
Ställde in lite porslin som kan vara bra att ha där ute nu i
 
sommar.
 
Visst är det charmigt.
 
 
 
 
Dörren som saknade glas satte vi dit en gammal spets.
 
Det är egentligen en gardin som har legat i skrubben som nu kom
 
till andvändning.
 
 
Min mans grogg glas kom också med i skåpet.
 
Han blev glad över det ;).
 
 
Visst det är lite nött och slitet på sina ställen men...... mig gör det
 
inget.
 
 
J hitted även en nyckel som passade till låset. Perfekt!
 
Bra att ha kvar gamla saker....som nu kommer till andvändning.
 
Det blev så bra på altanen. Det första jag gjorde i morse var att
 
gå ut på altanen och titta på mitt skåp hihihi.
 
Vi höll på med att inreda skåpet i flera timmar, det var så roligt.
 
 
 
Nu ska J och jag åka och träna lite innan kvälls maten.
 
Hoppas vi ses snart igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0