Matkuponger

 
 
Tänk hur det var förr. Då fick man matkuponger att handla för.
 
 
De här fick jag av svärmor när jag fyllde år.
 
Har letat efter sådana på loppis men de är väldigt svåra
 
att få tag i. Så kom vi att prata om sådana vid ett tillfälle
 
och hon sa att hon hade sådana liggandes i en låda.
 
Lycka för mig. Tänk att jag fick de av henne ♥.
 
Året är från 1945. Då svärmor föddes.
 
 
Matkupongerna låg även i ett häfte/bok.
 
 
Fick även en fin gammal ram till.
 
Den ramen hade hennes Mamma och Pappa sitt bröllopskort i.
 
Då kan ni tänka er hur många år den är.
 
Där ska nu matkupongerna ramas in.
 
Det kommer att bli så bra.
 
 
Har ni sett hörnet på ramen.
 
Visst är det fint.
 
Jag vill inte måla den här vit.
 
Då blir den förstörd, den kommer att få vara så här.
 
 
Ha en bra tisdag även om den är kylig och det kom lite
 
snöflingor ner när jag var ute med Rossi nyss nu
 
på morgonen.
 
 
När kommer våren och värmen?
 
Kram Susanne
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0