Uppe med tuppen

 
I Morse var jag uppe med tuppen. Kunde inte sova.
 
Det var varmt och jag kände jag behövde ha lite luft.
 
Så jag gick ut tidigt , väldigt tidigt och ställde mig att måla på
 
bräderna till staketet- igen.
 
Grannarna tror säkert att jag har fått någon fnurra på tråden
 
- hihi.
 
Det tar visst aldrig slut känns det som ;).
 
 
Men det var väldigt skönt att stå där ute och fundera
 
lite för sig själv.
 
Har hunnit med så mycket nu innan jag ska åka till jobbet.
 
Tvättat två stycken maskiner med tvätt, dammsugit,
 
lagat mat, dammat det sista och torkat golven.
 
Har fått mycket gjort och det känns helt underbart.
 
Det är ju lite lättare att komma upp och göra något
 
nu när det är så ljust och man hinner mycket på
 
kvällarna efter jobbet med.
 
 
Ikväll när jag kommer hem så blir det paj bakning.
 
Det gäller att ta tillvara dygnets alla timmar - hihihi.
 
Ha nu en riktigt bra dag oavsett om ni har semester
 
eller om ni jobbar.
 
Carpe Diem
 
/ Susanne
 
 
P.S Har pysslat med en ståltrådsgalge som jag har
 
klurat på ett tag hur jag skulle göra och så här blev den.
 
Inte så dum om jag får säga det själv.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0