Rosor, lavendel och blåklint

 
Visst har vi det varmt nu. Över 30° i solen.
 
Ja, man ska ju inte klaga och så men......i alla fall.
 
Det här har vi väntat på hela den kalla långa vintern.
 
 
Det har också börjat ta slut med vatten i alla tunnorna.
 
Har börjat fått ta vattenslangen nu för att kunna
 
vattna rabatterna.
 
Nu behövs det verkligen komma regn.
 
 
Har hört på flera ställen att det har kommit regn
 
men hos oss går det liksom runt och förbi.
 
Det blir lite lättare luft att andas om det kommer lite regn med.
 
 
Nu blommar blåklinten, lavendeln och rosorna i min rabatt.
 
Har de i samma rabatt men kommer nog att ändra om det till
 
höst så att det blir lite mera i ordning i rabatterna.
 
Just nu är det lite rörigt.
 
Har tyckt det har varit lite jobbigt med trädgården i
 
några år men nu har jag fått ny inspiration
 
och vill göra om lite varstans på gården.
 
Min man försöker stoppa mig med att det blir ju mera att rensa
 
men det gör inte så mycket.
 
Vill ha lite mera "rum" som de säger i trädgårdsspråk.
 
♥ Susanne
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för dina fina ord inne hos mig :)

Så mycket fint du har i din trädgård!

Kram Sara

Svar: Tack!:)
Susanne

2013-08-01 @ 11:55:32
URL: http://lillategelbruket.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0