En liten tur

 
Min käre man och jag tog en liten tur idag upp till Gävle.
 
 
Vi har några dagars semester. Passade då på att
 
besöka Mackmyra whiskey byn där i Gävle.
 
Hade hört så mycket om den och nu var vi
 
lite nyfikna själva.
 
 
Man kunde få gå en guidad tur om man ville.
 
Man kunde då få se hur de gjorde grunden till whiskyn
 
och följa hela processen till färdig whisky.
 

Man kunde även få beställa sin egen whiskey.
 
De skulle då lagra den i 5 år och man fick döpa tunnan själv
 
- ett eget namn som man fick hitta på.
 
Visst det kostade ju en del men vilken grej :).
 
 
 
 
Ett mysigt litet fik fanns också där.
 
 
 
 
Vi åkte runt lite i Gävle för M ville se hans gamla regemente.
 
Vad det var för kul med det- tyckte jag ;).
 
Här gjorde han sin lumpen för några år sedan ;).
 
Man han blev glad så då var det bra :)).
 
 
Regementet finns inte kvar längre så nu är det student bostäder.
 
 
Vi kände även en konstig doft när vi var vid regementet.
 
Här tillverkar de ju Gevalia kaffet.
 
 
Det fanns många fina gamla hus. (Det här tog jag genom bilen).
 
 
En väldigt fin fontän i flera våningar. (Också genom bil fönstret).
 
Vi fortsatte resan hemåt men såg mera spännande saker.
 
Visar det en annan gång.
 
 
Nu väntar sängen är helt slut.
 
 
P.S
 
Såg ni Ernst ikväll. Jag säger bara det vilken kille
 
och vilka idéer han har. Fick många tips ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0