Cake Pops!

 
Igår kväll efter jag kom efter jobbet så satte vi igång
 
och gjorde cake pops.
 
 
Dottra min skulle ha med sig de till lärarna på skolan för
 
försäljning till skolresan- igen. (Därför är de inplastade med folie).
 
De blev väldigt goda.
 
Har ni inte gjort såna så tycker jag allt att ni kan pröva. Det är så
 
enkelt.
 
Här kommer receptet om ni vill pröva:
 
Ta 2 st köpta ballerina kakor
 
1 st ask philadelphia ost
 
vit eller mörk blockchoklad (vi tog både och- efter tycke och smak)
 
massor med strössel (det går åt en hel del)
 
Kör kakorna i en mixer- smuligt. Blanda sedan ner osten eller kör
 
ner den med i mixern.
 
Rulla till bollar (inte så stora ungefär som en liten köttbulle för det
 
blir mäktigt).
 
Ställ de i kylen en ca 30 min.
 
Smält chokladen och rulla sedan bollarna där i och rulla de även i
 
strössel. In i kylen igen.
 
Ta sedan någon slags pinnar (vi tog trä grills pinnar) Låt fantasin
 
flöda.
 
Stick i pinnarna efter de har stått i kylen och stelnat.
 
Vi tog oasis och satte "klubborna" i, man kan ta strösocker i ett
 
glas med - man tager vad man haver.
 
Huvudsaken att de står stadigt och inte vickar omkull.
 
Bara att äta!
 
Mums!
 
Lycka till!
 
Kramisar på er
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evalott

Vilka konstverk! Vad duktiga ni är :) Ser jättegott ut.

2013-01-21 @ 13:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0