Macarons

 
 
J och jag skulle pröva på att baka makroner idag .........
 
det var inte så himla lätt som man trodde.
 
Här har vi färgat smeten grön- syns inte så bra här
 
på kortet ser jag.
 
 
Det stod i boken att de är lite knepiga att göra , ja och nog var
 
 de allt. Men vi tänkte att vi ger de en chans vi följer
 
receptet väldigt noga och följer alla råd steg för steg.
 
 
Vi har till och med skaffat oss en macarons silikon matta-
 
som skulle vara bra.
 
Macarons eller makroner kommer från Frankrike och är
 
väldigt populära på franska konditorier. Det är
 
lätt att blanda ihop de med whoopies som kommer från Amerika.
 
 
Här har de kommit ut från ugnen och nu är de inte gröna
 
- arggghhhhh. Vad har hänt???
 
Skillnaden mellan macrones och whoopies är att:
 
Macrones är det sötmandel i med lite olika fyllningar i och
 
lite sega inuti. Lite mera år maräng hållet-
 
om ni förstår vad jag menar.
 
Whoopies är mer smak av sockerkaka men med
 
olika fyllningar här med.
 
Ska pröva de en annan gång ;).
 
 
Liiiite, liiiiite svagt grönt om man tittar noga hihihi.
 
 
Smeten emellan lyckades vi med i alla fall- alltid något ;).
 
 
Så här fina skulle de ha blivit.
 
Bild från recept boken.
 
Vi höll på i flera timmar med de här kakorna.
 
Det var meningen att vi skulle baka två olika satser
 
men de orkade vi inte.
 
Så nu ska jag lämna allt till barnens farmor
 
och se om hon lyckas bättre än vad vi gjorde.
 
Och känner jag henne rätt så gör hon det =).
 
Då kan hon tala om hur vi SKA göra och INTE skulle ha gjort ;).
 
 
Har ni prövar på att baka dessa svåra kakor.
 
 
Måndag igen- jösses vad helgen har gått fort.
 
 
Måndagskramar till er alla
 
♥ Susanne
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0