Vi tog cykeln



Igår var det en liten fest här i vår by- kallat Drakbåtsfetival.



Så här går det till. Man ställer upp i olika lag och man får klä ut sig om man vill. De tävlar då mot varandra i kanot och en person som sitter fram i båten trummar på trummor och peppar de som paddlar. Det var kul att se alla personer som hade klätt ut sig och se själva paddlingen. Mycket folk var det. Fint väder, det var grillning och öl tält. Mysigt!



En som tyckte det var lite tråkigt var våran hund, Rossi.



Men han tyckte däremot om att ta sig ett dopp. I det iskalla vattnet ( tyckte jag :) ).



På kvällen lämnade vi hund och barn hemma och cyklade upp till festen med goa vänner. Tack C och B för en trevlig kväll :)). Då var det mera "vuxenfest" med mera öltält/grillning och bra musik.

Hoppas ni hade en trevlig lördag.

Loreen tog hem vinsten på schlagerfestivalen, så roligt för henne. Grattis!

Kram Susanne.

Kommentarer
Postat av: Elott

Vilken härlig dag/kväll! Tur med vädret också. Jag kommer ihåg att jag var med och tävlade i en Drakbåtsfestival här i Västerås för många herrans år sedan - det var jättekul och man var riktigt taggad minns jag! :)

2012-05-27 @ 21:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0