Fortsättning på gårdagen







Idag fortsätter konfirmationsfirandet. Det firas i två olika kyrkor. Idag kommer de att få den obligatoriska vinet och oblaten. Vi föräldrar får gå fram också om vi vill. Jag tror jag ska göra det och få mig en lite skvätt nej, förresten jag tar nog hela flaska istället hihihi- skoja bara- tycker inte ens om vin.


Det var en lite annorlunda "konfa" igår (ungdomarna säger så nu). Det var gitarr och sång, teater och småbarnen fick gå fram och sätta sig vid teatern. De fick inte lära sig några psalmer utantill som när jag konfimerades så fick jag lära mig det utantill och sedan vart det "läxförhör" på psalmerna. Ja, tiderna ändras. (Usch nu låter jag gammal hihihi).Det var bättre nu.


Idag blir det nog finare väder än igår ska nog passa på och ta en långpromenad med hunden innan kyrkan.

Kramar Susanne



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0