Det här med röntgen



I torsdags var jag och mellersta dottern i väg med våran hund, Rossi till vetrinären.
Han vart nersövd och det var inte så trevligt annars är han en liten pigg krabat och nu var han helt ledlös.



Vetrinären skulle röntga hans höfter och armbågsleder och se om de var ok. De la honom i någon slags ställning så att det kund ta ett bra kort på hans höfter och man kunde "bolla" med honom hur som helst. Stackarn.



Och det går inte riktigt att göra så i vanliga fall när han är pigg och glad. Vi ville kolla på att hans höfter och armbågs leder var bra för att vi ska kunna utbilda honom till signalhund för mellersta dottern som har diabetes. Då kan han säga till henne innnan hon blir hög/låg i sin diabetes så att hon kan förebygga det. Vi hoppas att det kommer att fungera. Vetrinären tyckte att det såg bra ut fast de fick ju inte säga något indirekt sådär.



Vetrinären skickar bilderna direkt till SKK (svenska kennelklubben) och förhoppningsvis får vi svar nästa vecka. Spännande.

Rossi och jag har redan varit ute och gått nu på morgonen. Det blir nog en fin dag idag. Tar nog ut min te mugg och sitter ute i solen då på em men först är det lite målning som väntar på mig.

Ha en bra dag ♥

Kramar Susanne

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad söt han är :)

2012-03-04 @ 13:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0