Ska vi leka?

Vi har fått besök på våran gård av en liten söt igelkott.
 
 
Vi kan dela mat?
 
Igelkotten är inte särskilt rädd av sig men det kanske de inte brukar vara? Rossi är mest nyfiken och vill leka med den "nya kompisen". Jag tyckte det var lite otäckt så jag tog in Rossi och igelkotten gick runt vid käre M som håller på att bygga på trappan till altanen. Igelkotten kommer fram varje kväll och spatserar på gräsmattan. En fördel är det ju att har man en igelkott på tomten så finns det ingen risk för ormar har jag hört men.... jag vill inte ha han här mest för Rossi´s skull. Han är ju kompisar med alla- tror han. Är det någon som vet hur man får bort igelkottar från tomten utan att ta till allvarliga tag om ni förstår vad jag menar och förresten vem vill bråka med en igelkott- inte jag i alla fall.
 
Solen tittar fram idag- härligt!
Nu går vi ut och fångar dagen.
 
Kramar Susanne

Kommentarer
Postat av: Elott

Så söta de var tillsammans! Men visst, hundar kanske inte ska ha igelkottar som bästisar... :)

2012-07-09 @ 08:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0