Baka, baka liten kaka....

Havreflarn!
 
Dammsugare!
 
 
Torgfia godis!
Nu så bakas det mycket här hemma, (och säkert hemma hos er med)
men jag börjar nu känna att nu så får det räcka man äter
nog inte så mycket kakor ändå man brukar vara
ganska så mätt på all mat
men.......... det är så roligt att baka kakor.
 
Det fanns när jag var liten, en liten gumma som kallades
för torgfia som just stod på torget och sålde sitt torgfia godis.
Kom ihåg att jag hade en slant på  kanske 3-4 kr på mig.
Och det var lyx att gå och köpa godis av henne för man
fick såååå myyyycket av henne för pengen och i en
stooooor påse- tyckte man då. Fast nu när man tänker
efter så var påsen ganska liten men........
 
Nu så bakar jag mitt eget torgfia. Mums!
Det brukar jag göra till varje jul och barnen tycker om detta och även mannen i huset.
 
Detta blev ett sent inlägg.
 
Godnatt!
 
/ Susanne

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha va rolig du är !!

2012-12-20 @ 13:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0