Altanen är nu äntligen klar!

 
 
Dotterns ben kom med- "ler".
 
 
Under byggandet såg det ut så här.
 
 
 
Lagt lite stenar nedan för trappan och lite snäckor som vi plockade på semestern. Tycker det är snyggt när man kan blanda olika material (stenar/ snäckor/ trä och lite grönt).
 
Hyllan som jag pratade om i våras att jag ville ha. Har nu kommit på plats med pelargoner och några "kockums" saker på och förstås en hyllbård i plåt med en liten volang, ( syns lite dåligt på bilden).
 
"Kockums" och ett gammalt symaskinsbord som min käre M  har tagit bort symaskinen på. Lite bakom den svarta stolen har jag satt upp ett rostigt armeringsjärn med några gamla "kockums" saker på i krokar. Lite annorlunda- kanske.
 
Sittplatser vid trappan med dynor (dynorna hade jag sedan tidigare).
 
 
 
 
Gamla "vågar" som jag har satt olika blommor på. Rostigt och charmigt!
 
Vi satte även dit en segelduk, det blev som ett litet rum där under. Mysigt! ( tyvärr så blåste det lite när jag tog kortet- som synes).
 
Vi är hel nöjda med våran altan det blev lite mera jobb än vad vi hade räknat med från början men nu i slutändan så är det värt det.
 
P.S Hoppas jag inte tröttade ut er med alla korten.
 
Vi har haft en skön hel med sol- eller hur? Själva var vi på loppis igår men det berättar jag mera om en annan gång.
 
Ha det så bra!
 
Kramar Susanne
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Kul att få se alla bilder... vad fint det blev. Bra jobbat :)

2012-08-09 @ 22:39:00
Postat av: Elott

Blev jättefint! :)

2012-08-18 @ 14:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0