66,7 ton.

I helgen åkte käre mannen och jag ut på en utflykt själva. Vi kom till Dalarna, Avesta. Där mötte vi den här stora dalahästen. Mannen sitter under den och våran hund Rossi.
 
 
Den var riktigt imponerande när man stod bedvid den. Den är ca 13 m hög och väger ca 66,7 ton.
 
Sedan åkte vi vidare in till Krylbo. Vi skulle på ett loppis där men det var stängt. Fick då se en helt annan underbar liten gullig affär som hette "Ros & Vintage".
Hittade de här ursöta mjöl/socker påsarna.
 
 
Åh, äntligen hittade jag ett bakbord som jag har letat efter i flera år blir så glad "ler".
 
Det var en trevlig tjej som hade öppnat för ca 4 veckor sedan och hon har öppet när hon är ledig från sitt jobb. Man kan titta in på hennes facebook sida där hon skriver när hon har öppet. Ta gärna en utflykt dit ni kommer inte att bli besvikna. Hade jag haft en större bil så skulle jag ha handlat mera (köpte nämligen 3 st köksstolar till min dotter också som ska flytta hemifrån snart ).
 
Käre mannen och jag hade en trevlig och skön dag ( ja- ialla fall jag, för jag hittade en sådan mysig affär- nästa gång får vi åka dit han vill - kanske hihihi).
 
Ha en bra dag!
 
Kramar Susanne
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0